Sterker. Lichter. Efficiënter.

 

De nieuwe motorenfamilie van MAN

 

Meer vermogen, minder gewicht, beter brandstofrendement, kleinere cilinderinhoud. De nieuwe 6-cilinder lijnmotor D15 voor de MAN series TGS en TGX scoort over de hele linie uitstekend. Een groot pluspunt voor branchetoepassingen is het geringe motorgewicht. “Met de D15 presenteren we het modernste motorconcept met een nog betere verhouding tussen gewicht en nuttige last. Vergeleken met zijn voorganger D20 biedt de nieuwe 9-liter motor 230 kilogram aan nuttige last extra”, verklaart Michael Makowsky, Senior Manager Sales & Marketing bij MAN Truck & Bus SE, over de D15. De nieuwe motorconstructie is vooral geschikt voor toepassingen die op basis van de hoeveelheid getransporteerde goederen worden gefactureerd. Dit geldt onder meer voor brandstoffen, minerale oliën en beton.

 

Met de D26 en D38 loopt het nu nog beter

“Vanaf september 2019 wordt de nieuwe emissiestandaard Euro 6d van kracht. In het kader van de herziening van onze motoren konden we niet alleen aan deze wetgeving voldoen, maar hebben we tegelijkertijd talrijke verbeteringen doorgevoerd,” aldus Michael Makowsky.

Voor de D26-motoren betekent dit concreet 10 pk meer vermogen en 100 Nm meer koppel. Daarnaast 80 kilogram extra nuttige last en een vereenvoudigd koelsysteem bij ongewijzigd laag brandstofverbruik.

Exclusief voor de serie MAN TGX: de 6-cilinder lijnmotor D38 met geoptimaliseerde motoromgeving en per direct leverbaar in Euro 6d-uitvoering.

 

Op de bauma 2019 kunt u de MAN motoren van 8 – 14 april onder de loep nemen en tips van de experts inwinnen.

 

Geef een reactie

14 − 6 =

*